dinsdag 18 januari 2011

3x doosje met theelichtjes

 hallo iedereen,

gisteren ben ik druk geweest met het maken van deze leuke doosjes, speciaal voor waxine lichtjes.
Ik kwam het tegen bij kitty's craft en zij had het volgens mij uit hobbyjournaal.
Helaas zat er geen patroon bij dus ben ik zelf gaan meten. (meten is weten)
Ze zijn erg leuk geworden, voor de mensen die het ook leuk vinden om dit waxine doosje te maken heb ik het patroon toegevoegd.

























wat heb je nodig?

scorepall of iets dergelijks
cardstoc van 13 x 21 centimeter
snijmat, mesje en een metalen liniaal
doorzichtige sheat
dubbelzijdig plakband
potlood


je begint met 13 cm. bovenaan en rilt op 1-3-7-9 cm
dan met 21 cm bovenaan op 2-19 cm. rillen
alle lijnen die je nu ziet mag je gaan vouwen,
daarna gaan we inknippen,
met 13 cm. boven en onder, knip je alle lijntjes in tot de vouwlijn.
het randje van 1cm aan de linkerkant van je cardstok is je plakrand, die hoekjes mag je weg knippen.
nu kun je al zien hoe je doosje in elkaar moet.
maar nog niet gaan vastplakken hoor !
eerst gaan we er nog een raampje insnijden,
leg je cardstok "met de mooie kant onder" op je snijmat.
het kleine randje van 1 cm (plakrand) leg je aan de linkerzijde,
het derde vakje vanaf links gezien word de bovenkant van je doosje, dat stukje is 4cm.
daar mag je nu met je potlood en liniaal gaan aftekenen waar je het raampje zelf wilt hebben.
ik heb hem zelf 2cm breed en 14 cm lang gedaan.
als je dat hebt afgetekent, ga je dat stukje uitsnijden met het mesje tegen je liniaal aan, wel voorzichtig he !
als je dat stukje hebt uitgesneden dan kun je er een stukje doorzichtige sheet opplakken.
nu heb je een raampje, ook kun je dat evt aan de zijnkant doen "foto3"
je mag nu je doosje in elkaar gaan plakken, het spreekt vanzelf hoe je dat moet doen.
ik denk dat iedereen wel eens een doosje in elkaar heeft geplakt "op de kleuterschool misschien"
als dat is gedaan mag je je doosje gaan versieren zoals je dat zelf leuk vindt.

ik wens jullie allemaal veel s6 ermee en vooral veel plezier,
als je vragen hebt kun je mij altijd mailen of een reactie geven.
knutsel groetjes
Jacqueline

1 opmerking:

  1. Hallo,

    Ik was op zoek naar een doosje voor theelichtjes en kwam zo hier terecht.
    Erg mooie doosjes heb je gemaakt, met nog een uitleg erbij ook.

    Grietje

    BeantwoordenVerwijderen

hallo, bedankt voor je lieve berichtje!
ik waardeer dit zeer en lees ze met
veel plezier.